2 olulist digiajastu trendi, mis mõjutavad Sinu ettevõtet

Tänases ärimaailmas ellu jäämiseks on igale ettevõtjale oluline aru saada digitehnoloogiatest, nende arengutest ja mõjust inimestele ning keskkonnale, et olla valmis muutusteks ja võimalikeks uuteks väljakutseteks. Oluline on mõista, millised on need globaalsed digitrendid, mis meie elukeskkonda mõjutavad pikemas perspektiivis ning millega peame arvestame juba täna, et tulevikus edukad olla.

Inimeste digitehnoloogiate kasutus suureneb pidevalt, kuna need on kasulikud, avavad uusi võimalusi ja pakuvad põnevust, aga on ka muutnud tänapäeva maailma toimimist, tavaarusaamu ja väljakujunenud norme. See on õõnestanud senist arusaama privaatsusest ja muutnud läbipaistvuse uueks normiks. Selles maailmas edukaks toimimiseks on vaja uusi oskusi ja teadmisi kõigis valdkondades ja elualadel.

Siinkohal toon esile kaks olulist digiasjastu trendi, mis kindlasti mõjutavad turundusjuhtimist ettevõtetes.

1. Muutused klientide tarbijakäitumises

Viimase aja suured muudatused on toimunud ka tarbijakäitumises, sest online tarbijate osakaal üha kasvab ja nutitelefonist on saanud keskne igapäevaelu planeerimise seade – meid aitavad erinevad efektiivsus-, mugavus-, tarbimis-, staatus-, meelelahutus- ja kuuluvusrakendused.

Tulevane klient Z ja Y generatsioonist on sündinud infoühiskonda ja kasvanud pidevalt arenevas digitaalses maailmas. See on suur muudatus, mille mõju veel päriselt ennustada ei osata. Lisaks ei ole kaugel ka aeg, kui igapäevastandard on isesõitvad autod, kodused robotid ja 4D printimised. Võimust võtavad uued majandusvormid jagamismajanduse ja krüptoraha näol.

Samas on huvitav, et olenemata internetikasutuse (peamiselt mobiilse interneti) meeletu kiirusega kasvust, on ühe viimatise uuringu andmetel TV vaadatavus jäänud läbi aegade ikkagi samaks. See aga tähendab seda, et kasv tuleb peamiselt meie senise vaba aja arvelt – aeg sõprade või perega olemisest.

2. Klientide turvalisus, privaatsus ja andmekaitse

Oluline on aru saada tulevikumaailma turvalisuse, privaatsuse ja andmekaitse teemadest. Andmed on tuleviku digitaalse majanduse süda – miljardid seadmed jälgivad ja kontrollivad iga tegevust meie elus, mis omakorda kasvatab pinget andmete lekkimise, kadumise ja väärkasutuse teemadel. Facebook ja Google omavad juba täna põhimõtteliselt kõiki andmeid viimase kümne aasta kohta, mis lehti oleme külastanud, milliseid sõnumeid saanud, mida oleme otsinud ja vaadanud, milliseid äppe oleme kasutanud. Seda infot peaks kasutama parema teenuse ja kasutajakogemuse loomise eesmärgil, kuid kas see ka tegelikkuses nii on?

Ideaalis võiks iga ettevõtja tunda end selles teemas kindlana ja omada visiooni, kuidas oma tegevusvaldkonnas digitehnoloogilisi arenguid ettevõtte kasuks tööle panna.

2018-12-02T21:11:15+00:00
See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. OK