Peamised vead turundusjuhtimises, mida väikeettevõtjad teevad

Mõni aeg tagasi rääkisin oma hea tuttavaga väikeettevõtete turundusjuhtimisest. Tema oli seda teemat uurinud tõsisemalt ca 5 aastat tagasi ja meie vestluse lõpetuseks pidime tõdema, et kuigi viie aastaga on maailm palju edasi liikunud, siis mõned probleemikohad turundusjuhtimises on ikka jäänud samaks.

Mis need siis on? Peamiselt arvamus, et turundus on imelihtne, eriti tänapäeva internetimaailmas, kus kõik me saame oma sõnumi ise kõikjale üles riputada või siis vajadusel natuke ka ostetud reklaami juurde osta ja juba kõik toimibki.

Tegelikult võib öelda, et turundusjuhtimine on läinud seoses e-maailma ja tehnoloogia arenguga veelgi keerulisemaks, sest ilmselgelt ei ole Sina ainuke, kes nii arvab. Me elame infost üleküllastunud maailmas, meie kliendid on palju teadlikumad kõige suhtes ja ka palju nõudlikumad. Kui Sina väikeettevõtjana sellesse teemasse tõsiselt ei suhtu, on Sinu turundustegevutesse panustatud investeering lihtsalt raisatud raha.

Kõike seda arvesse võttes, julgen öelda, et just täna on eriti oluliseks muutunud nö vana kooli lähenemine turundusjuhtimisele – enne mõtle ja siis ütle/tegutse. Põhjalik arusaam oma turust, kliendist ja vajadustest ehk strateegiline planeerimine.

Siinkohal ongi paslik see teema uuesti üle rääkida, kuidas tänapäeva infotehnoloogilises maailmas Sinu ettevõtte turundus muuta teadlikuks, eesmärgipäraseks ja mõõdetavaks.

Esimene ja kõige olulisem samm on arusaam, mis on Sinu ettevõtte tänane positsioon ja võimalused turul.

1. Olukorra kaardistus

Selleks on vaja aru saada, kes on täpsemalt Sinu kliendid, mis on nende ootused ja Sinu võimalused. Millised on Sinu seatud eesmärgid. Olenevalt toote/teenuse eripärast oleks vaja oma ideaalse kliendi profiil võimalikult täpselt paika panna, sest see on vajalik sisend strateegia koostamisel. Lisaks peab tundma ka oma konkurente ja saama aru, millega Sina oma konkurentidest eristud. Mida nemad teevad täna oma tegevuses paremini ja millised kasutamata võimalused saaksid Sina enda kasuks tööle panna.

Peale olukorra kaardistust on pusletükid kõik laual laiali ja see tuleb lähtuvalt meie seatud eesmärkidest strateegiaks kokku panna.

2. Strateegia koostamine

Strateegiat on vaja, et saada aru, kuidas me eesmärgini jõuame. Ettevõtte turundusjuhtimine peab olema teadlik ja eesmärgipärane. Tuleb selgelt paika panna, mis on Sinu ettevõtte võimalused turul, kuidas ja kus oma klienti kõnetada ja kuidas saame täita klientide ootused paremini kui konkurendid. Mis on see „midagi”, millega Sinu ettevõtte saab konkurentidest eristuda ja oma tugevuseks keerata. Strateegia on justkui püha dokument, mis seab sihid ja teekonna kuidas sinna jõuda.

Kui see kõik on olemas, siis võib öelda, et pool võitu on juba olemas. Nüüd jääb üle veel vaid see kõik tegevusteks kokku vormistada.

3. Tegevuskava

Tegevuskavast saab ettevõtte turundusjuhtimises selgete mõõdikutega praktiline tööriist. See on ülevaatlik plaan tegevustest mida ja millal on vaja teha. Loomulikult kuuluvad nende tegevuste hulka muu hulgas ka erinevad e-turunduse komponendid, kuid nüüd ei otsi Sa enam nõela heinakuhjast vaid Sul on täpselt paigas strateegia ja tegevused, kus kanalites, milliste sõnumitega ja keda püüda. Lisaks peavad igal tegevusel olemas olema numbrilised mõõdikud, mis annab võimaluse jälgida ja vajadusel korrigeerida tegevusi.

Kui tundsid nüüd, et ka Sinul oleks mõnes kirjeldatud etapis abi vaja, siis võta meiega ühendust ja vaatame Sinu ettevõtte turundusjuhtimise koos üle.

2018-12-02T21:13:18+00:00
See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. OK